Het advertentie-oor dat dinsdag enkele uren op de web-log-blogs verscheen, leidde tot enkele verbaasde reacties bij gebruikers. Op het moment dat een bezoeker met zijn muis over het oor gaat, klapt de advertentie uit. Op Nu.nl, een andere site van Ilse Media, verschijnt het advertentie-oor al langer.

Volgens Frans Jan Boon van web-log was het ezelsoor een vergissing. "Normaal gebruiken we een testblog om dit soort zaken uit te proberen, maar in dit geval ging dat mis en verscheen de advertentie op alle actieve blogs en op de verkeerde plaats op de pagina. Het had niet moeten gebeuren, maar het is wel gebeurd."

Overigens is web-log wel van plan om het advertentie-oor in de toekomst te laten terugkeren. Op de gratis web-logs zal de advertentie maximaal twee dagen per week te zien zijn. In tegenstelling tot bij de mislukte test zal het oor helemaal in de rechterbovenhoek van de weblogs verschijnen.

Bloggers kunnen de advertenties op hun web-log tegen betaling verwijderen. Hoeveel webloggers van die mogelijkheid gebruikmaken wil Boon 'uit concurrentieoverwegingen' niet zeggen. Volgens Boon is er voldoende belangstelling om te adverteren op web-log. "Het gaat goed. Hij staat vol."