Dit blijkt uit onderzoek van Interview-NSS in opdracht van Funda. Het zelfstandige Funda is zowel gemeten naar aanbod als naar bezoek verreweg de grootste huizensite van Nederland en heeft de makelaarsorganisatie NVM en Wegener als belangrijkste aandeelhouders. Uit de studie blijkt dat voor 40 procent van de onderzochte personen internet de meest belangrijke informatiebron is. Het onderzoek is uitgevoerd onder personen die het afgelopen jaar een woning hebben gekocht of verkocht of die van plan zijn dit binnenkort te doen. De makelaars staan op de tweede plaats. Een kwart ziet hen als de belangrijkste bron. Andere bronnen scoren beduidend lager. De dagbladen zijn voor niemand de belangrijkste bron van informatie, aldus Interview. Verder scoren regionale kranten nog hoger dan de landelijke bladen. Meer dan 60 procent van de respondenten is bekend met Funda. De Woonkrant komt met 33 procent op de tweede plaats. Bij het daadwerkelijke gebruik is het verschil nog groter. Bijna de helft van de respondenten heeft namelijk Funda gebruikt bij de zoektocht naar een huis. De Woonkrant van de Telegraaf wordt slechts door 3 procent genoemd.