Kuzas deed zijn uitspraken gisteren tijdens een Web 2.0-forum bij uitgever Pike & Fischer, zo meldt CNet.

'Ongelijke behandeling'

Volgens Kuzas van Comcast Interactive Media (CIM), de mediatak van de Amerikaanse breedbandaanbieder Comcast, denken veel Web 2.0-ondernemers ten onrechte dat de overheid niets met hun zaken te maken heeft. "De regulering door de overheid loopt wel ver achter. Het kan jaren duren, terwijl een Web 2.0-product er binnen een aantal maanden kan zijn", aldus Kuzas.

Tot dusver heeft de Amerikaanse politiek zich weinig bemoeid met de nieuwe internetbedrijven, meent Kuzas. Die "vorm van ongelijke behandeling zal in de loop der tijd verdwijnen", waarschuwt de CIM-topman. Web 2.0-bedrijven zullen namelijk meer aandacht trekken nu ook grotere ondernemingen de arena betreden.

Netneutraliteit

CIM zelf begon 2006 met een aantal initiatieven als de filmsite Fandango.com en de elektronische nieuwsbrief Daily Candy. CIM is onderdeel is van het kabelbedrijf Comcast, dat lange tijd onder vuur lag vanwege schending van netneutraliteit.

Volgens Kuzas valt met het Amerikaanse Congres te praten over kwesties die Web 2.0-bedrijven raken, zoals het auteursrecht. "Er is erkenning dat de Digital Millennium Copyright Act al tien jaar oud is en niet meer echt van toepassing is op deze nieuwe ondernemingen. Aanpassing van die wetgeving gaat wel jaren duren", denkt Kuzas.