Travelchoice.com begint binnenkort met het toevoegen van diverse geuren aan haar site, zo schrijft The Guardian. Verschillende geuren corresponderen met verschillende lifestyles, zo is het idee. Door de geur van bijvoorbeeld insectenverdelger in te ademen, zou de klant eerder geneigd zijn een actieve vakantie te boeken.

Het online reisbureau zal de digitale geurtechnologie betrekken van een nog onbekende partij. DigiScents pionierde met geurverspreiding via het net, maar dit bedrijf ging dit jaar over de kop. Enkele maanden terug kondigde TriScents aan het opnieuw te proberen. De technologie van TriScents werkt – in tegenstelling tot die van DigiScents – met een soort printer die de geuren op karton uitprint.

Travelchoice zal de methode gebruiken die van DigiScents bekend is. Om als consument van geur te kunnen genieten, is een extra kastje – ten grootte van een geluidsboxje – noodzakelijk. Deze kan met een normale plug aan de computer worden gekoppeld. Via dit geurkastje moeten de geursensaties de hunkerende neus van de consument bereiken.

Wanneer de website zal beginnen met het aanbieden van geurtjes, is nog niet bekend. Wel heeft Travelchoice ideeën over welke geur bij welk vakantie-gevoel moet passen. Zo wordt 'ontspannen' geassocieerd met de geur van kokosolie en gemaaid gras. 'Stad' wordt gekoppeld aan koffie, parmezaanse kaas en knoflook en 'Familie' aan uitheemse markten, zonnebrandolie en buitenzwembaden.