De persberichten krijgen op Webwereld een plek naast relevante artikelen. Daardoor is bijvoorbeeld een recent artikel over de iPhone vergezeld, in de kolom rechts naast dat nieuwsbericht, van een link naar een Apple-persbericht over de App Store van eind april.

2 procent

Uitgever Jeroen Jonker Roelants van IDG Nederland stelt dat de nieuwe dienst juist door de relevantie-indeling op nieuwssites als Webwereld sterk is. “Van alle verzonden persberichten wordt slechts 2 procent daadwerkelijk gebruikt door redacties als input voor artikelen en nieuwsberichten.”

“Onze redacties ontvangen dagelijks meer dan 100 persberichten. Daarvan zijn er maar een paar interessant genoeg voor een brede doelgroep. Tegelijkertijd is het zo dat bepaalde persberichten juist zeer relevant zijn voor een kleiner, specifiek deel van die doelgroep."

Bedrijven mogen tegen een maandelijkse vergoeding een onbeperkt aantal persberichten publiceren. IDG biedt daarnaast een proefabonnement van twee weken.

Relevantie

"Wanneer je een persbericht onder de aandacht brengt bij een artikel dat in dezelfde lijn ligt, wordt het relevant voor de lezer van het artikel. De kans is dan groot dat de lezer van het artikel ook geïnteresseerd is in de inhoud van het persbericht.”