Uitgever IDG.nl, bekend van onder meer ComputerTotaal.nl en InfoWorld.nl, ziet de stap naar papier als een `mooie testcase' om te kijken of bezoekers bereid zijn te betalen voor WebWereld-informatie. Volgens Fred Driessen, commercieel manager bij IDG.nl, is de uitgever in positieve zin verrast. "In twee weken tijd hebben meer dan 1900 mensen het WebWereld Magazine al via de site besteld. Ondanks de turbulente marktontwikkelingen zien wij een groeiende behoefte aan ict-nieuws." Juist deze marktontwikkelingen hebben WebWereld gestimuleerd de stap naar papier te maken. "Misschien wilden we ook wel een beetje het goede voorbeeld geven door juist nú deze stap te maken", licht Laurens Verhagen, redactiechef van de online nieuwssite, toe. Het WebWereld Magazine betekent overigens niet het einde van de internetactiviteiten van WebWereld. De papieren versie van WebWereld is eenmalig. Bij voldoende belangstelling wordt een kwartaalblad overigens niet uitgesloten, zo laat de uitgever weten.