Dit blijkt uit het Nationaal Onderzoek Kwaliteit Webwinkels 2003 van het Amsterdamse adviesbureau Jungle Rating. In totaal zijn vijftien webwinkels onder de loep genomen. Wehkamp scoort een percentage van 50,1 procent, gevolgd door Neckermann met 47,7 procent. Otto volgt in de categorie warenhuizen op de derde plek met 40,1 procent. In de categorie Home Entertainment scoort Bol.com het beste met 40,2 procent. Bruna (34,1 procent) en de Free Record Shop (32,5 procent) zijn respectievelijk tweede en derde.

Trends

De internetwinkels besteden steeds meer aandacht aan aanvullende diensten, constateert Jungle Rating. Diverse sites bieden bijvoorbeeld al een persoonlijke account met betaaloverzichten, voorkeuren en eigen profielen. Geert-Jan Smits, projectleider van het onderzoek, denkt dat webwinkels de klant in de toekomst persoonlijker zullen gaan bedienen. Ook op het gebied van 3D en streaming video en audio verwacht hij enorme ontwikkelingen.