Of het nog een kwestie van wennen is of dat de naam Hewlett-Packard het simpelweg niet gaat worden, dat is onduidelijk. Wel duidelijk is dat de eigen werknemers van het nieuwe Hewlett-Packard Enterprise er weinig van moeten hebben. De naam is te lang. Het bekt niet lekker. En wat is er nou zo verkeerd aan HP. Lekker makkelijk en duidelijk toch?

Merkensoep

Per 1 november splitst HP zich op in een hardware/consumentenbedrijf (HP Inc) en een zakelijke dienstverlener (Hewlett-Packard Enterprise) en hoogste baas Meg Whitman doet er alles aan om de wereld duidelijk te maken waar Hewlett-Packard Enterprise voor staat. Nieuw logo en alles. Maar de eigen werknemers, tot aan het een na hoogste managementniveau, moeten er niks van hebben, blijkt op het congres HP Discover in Las Vegas, waar Webwereld aanwezig is.

Want beide entiteiten worden simpelweg HPI en HPE genoemd. Lekker makkelijk, maar aan duidelijkheid boet het wel een beetje in. Als het intern je nieuwe naam al niet aanslaat, hoe moet het dan met die buitenwereld die Meg zo graag wil heroveren?

Lees ook: HP is dood. Leve Hewlett-Packard! Toch?