De WIGG had geëist dat Casema een `redelijke omschrijving' zou geven van wat een klant van de internetdienst kan verwachten. Daarnaast wilde de gebruikersgroep een schadevergoeding voor de leden.Het kort geding tegen Casema was de eerste keer dat gebruikers een rechter vroegen om een internetprovider een verplichte productomschrijving op te leggen. De rechter wilde daar niet aan en oordeelde dat er geen aanleiding toe is op basis van het aangeleverde materiaal. "Voor een zak patat is precies vastgelegd hoeveel patat er in moet zitten, maar voor internet ontbreekt jurisprudentie. Maar we wilden juist dat er met deze zaak een eerste stap werd gezet", zo zegt WIGG-voorzitter Raymond Nyns in een reactie op de uitspraak.Nyns meent dat de rechter de zaak niet helemaal goed heeft begrepen. "Ik had de indruk dat de rechter dacht dat wij een snelle verbinding eisten, maar dat is niet zo. Wij willen vooral duidelijkheid."Volgens de rechter kan de WIGG niet van Casema verlangen voor `een dubbeltje op de eerste rij te zitten' en is `alle waar naar zijn geld'. "Dat dubbeltje is minstens zestig gulden per maand en dat is toch niet helemaal niks. Nu blijft de gebruiker vogelvrij", zo zegt een teleurgestelde Nyns. De WIGG overweegt nu een bodemprocedure aan te spannen. Daarbij zouden zij `verschillende ex-Casema medewerkers' die een boekje open hebben gedaan over de internetdienst, onder ede willen horen. "Maar voor we die stap zetten wil ik eerst horen wat onze leden ervan vinden", aldus Nyns.Dat ledenaantal dreigt snel terug te lopen, want volgens Nyns zeggen grote aantallen Wanadoo-klanten hun abonnement op. "Van onze 2600 leden heeft zo'n twintig procent in de afgelopen zes weken laten weten dat zij overwegen hun abonnement op te zeggen", zo zegt Nyns. "Dat is niet helemaal representatief voor alle gebruikers, want onze leden zijn kritischer dan gemiddeld. Maar het is wel een indicatie."