Priceline boekte over het tweede kwartaal een nettowinst van 2,8 miljoen dollar, oftewel 1 dollarcent per aandeel. Vorig jaar leed Priceline nog een verlies van 11,7 miljoen dollar, oftewel 7 dollarcent per aandeel. De pro forma winst, zonder buitengewone lasten, bedroeg 6 dollarcent per aandeel, fors meer dan de 1 dollarcent waar analisten op hadden gerekend. Priceline was onder meer 5,4 miljoen dollar kwijt aan een gouden handdruk voor de vorige directeur, Daniel Schulman, die in mei zijn biezen moest pakken. De omzet van de site die bezoekers laat bieden op onverkochte vliegtickets en lege hotelkamers, bedroeg 364,8 miljoen dollar, 3,6 procent meer dan een jaar eerder. Analisten denken dat Priceline profiteert van de malaise in de toeristenindustrie. Steeds meer hotels en vliegmaatschappijen bieden hun onverkochte kamers en stoelen via de site aan. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar flink in de kosten gesneden. In de afgelopen zeven maanden heeft Priceline zijn jaarlijkse kosten met 70 miljoen dollar naar beneden gebracht, aldus directeur Rick Braddock tegenover de Financial Times. Het bedrijf heeft onder meer bezuinigd op zijn advertentiebudget. Daarnaast nam het aantal medewerkers af van 550 naar 332 nu. Het aandeel Priceline heeft zich de laatste maanden hersteld, nadat de koers was gedaald van meer dan 30 dollar naar iets meer dan 1 dollar. Het aandeel noteert nu rond de 9 dollar.