Een startend Amerikaanse bedrijf dat zich tooit met de veelzeggend naam 'Nerds Inc.' heeft een gat in de markt ontdekt dat hem èn de klant geld oplevert. Nerds biedt een service aan, waarbij surfers die per ongeluk de verkeerde URL (het Internet-adres van een website) alsnog naar de juiste plek worden gedirigeerd. De service, Typo.net, moet betaalbaar worden door middel van advertenties op de pagina's waarop surfers worden gewezen op hun tikfouten. Typo.net heeft een database aangelegd van de meest voorkomende vertikkingen in URL's. Typo.net biedt voor kleinere, onbekende websites een uitgelezen mogelijkheid om wereldberoemd te worden over de rug van een grotere broer. Zo adverteert een Amerikaanse sportsite ( SportFlash) op de verwijspagina voor surfers die http://www.yaho.com/ intikken terwijl ze http://www.yahoo.com (met twee o's) willen opzoeken. Bekende websites die deze parasieten willen tegenhouden, moeten flink in de buidel tasten om alle mogelijke tikfoutverwijzingen te voorkomen. Hoewel: sommige vertikking zijn elders op het Internet al gecorrigeerd. Tik maar eens een 'j' in plaats van een 'y' bij de URL voor de populairste index van het World Wide Web.