De omzet steeg in het tweede kwartaal met 23 procent tot 478 miljoen euro vergeleken met dezelfde periode in 2005. UPC Holding, onderdeel van Liberty Global, sloot het kwartaal met een kasstroom van 182 miljoen euro. Ook dit is 23 procent meer dan een jaar geleden.

UPC breidt zijn werkterrein verder uit in Oost-Europa met de overname van Karneval, de op één na grootste kabelaar in Tsjechië. Voor de overname wordt 322,5 miljoen euro neergeteld.

In Nederland steeg de omzet van UPC in een jaar tijd van 154,9 miljoen tot 160,8 miljoen euro. In Nederland zijn de cijfers beïnvloed door het uitdelen van digitale decoders. Klanten van UPC die via de analoge kabel tv kijken, hebben in de afgelopen maanden een settop-box opgestuurd gekregen. Ze mogen een halfjaar digitale tv uitproberen.

UPC had eind juni 345.500 abonnees met digitale televisie. In het tweede kwartaal groeide dit aantal met 136.600. Van de UPC-klanten met digitale tv heeft ongeveer de helft ook het uitgebreide 'extra channel pack'. Eind juni had het bedrijf bijna 1,9 miljoen analoge tv-abonnees in Nederland.

Tot slot had UPC aan het einde van het tweede kwartaal 526.000 internetabonnees in Nederland.