Dat gaf Yahoo-topman Jerry Yang toe na afloop van de presentatie van de tweede-kwartaalcijfers. Het bedrijf slaagt er niet in om mee te liften op de explosieve groei in de markt van zoekmachine-advertenties. Yang heeft daarom de omzetverwachting voor het derde kwartaal en het hele fiscale jaar 2007 naar beneden bijgesteld.

Yahoo sloot het tweede kwartaal af met een omzet van ruim 1,244 miljard dollar. Dat is iets hoger dan de 1,242 miljard dollar waarop was gerekend. De nettowinst was met 161 miljoen dollar iets lager dan de 164 miljoen dollar van het tweede kwartaal in 2006. De operationele winst daalde in een jaar tijd met 19 procent tot 185 miljoen dollar.

Yang trad pas onlangs aan als directeur van Yahoo. Hij volgde op 18 juni Terry Semel op die onder druk van de aandeelhouders zijn positie opgaf.

In een toelichting op de kwartaalcijfers zei Yang dat hij de hele organisatie van boven naar beneden wil doorlichten. "Het is noodzakelijk om de de activiteiten van Yahoo te evalueren zodat het bedrijf zijn financiële resultaten snel kan verbeteren", aldus Yang.

Hij wil onder het personeel een sfeer creëren van teamwork, leiderschap en de wil om te 'winnen'. Verder wil Yang 'afslanken' en zich meer concentreren op de belangrijkste taken, zoals online adverteren, het ondersteunen van gebruikers en het uitbreiden van het aantal Yahoo-diensten. Yahoo zal sneller beslissingen moeten nemen, concludeerde Yang.