De actie waarbij klanten behalve alle Eredivisie-voetbalwedstrijden ook een internetverbinding van 20 Mbps krijgen, ging half april van start. Wie buiten het adsl2+-dekkingsgebied woont, kan de voetbalwedstrijden via de satelliet bekijken.

Inmiddels telt Versatel ongeveer 19.000 abonnees die hebben gekozen voor het voetbalpakket in combinatie met adsl2+. In 62 procent van deze gevallen gaat het om nieuwe klanten. Het bedrijf streeft ernaar om eind dit jaar 100.000 adsl2+-klanten te hebben. Duizend Eredivisie-klanten hebben gekozen voor satellietontvangst. Voor het digitaal uitzenden van de wedstrijden sloot Versatel in juni een contract met CanalDigitaal.

De uitrol van de triple play-infrastructuur drukt in Nederland wel de resultaten. Het ebitda-resultaat daalde in een jaar tijd met 11 procent tot 15 miljoen euro. De uitrol van triple play heeft in het eerste halfjaar bijna 46 miljoen euro gekost. Toch steeg de omzet van de Nederlandse activiteiten in een jaar tijd met 12,5 procent tot 74,6 miljoen euro.

De omzet van het hele bedrijf steeg in het tweede kwartaal tot 191 miljoen euro. Dat is 33 procent meer dan in het tweede kwartaal van vorig jaar en 8 procent meer dan in het eerste kwartaal. Het telecombedrijf heeft het verlies van 4 miljoen euro van vorig jaar omgezet in een winst van 1,8 miljoen euro. In het eerste kwartaal van dit jaar bedroeg het verlies 2,5 miljoen euro.

Zo'n twee weken geleden maakte Tele2 nog bekend dat het Versatel wil overnemen. Het bedrijf betaalt hiervoor 1,34 miljard euro.