In totaal 100.000 euro aan waardebonnen wordt verstrekt aan mensen die vlak voor het WK een televisie kochten op Wehkamp.nl. Het gaat om circa 250 kopers, die voor een gemiddelde prijs van 400 euro een televisie in huis gehaald hebben, vertelt een woordvoerder van Wehkamp.

Kansspelwetgeving

Niet iedereen die in de actieperiode (4 t/m 7 juli) een tv kocht, krijgt waardebonnen. Wehkamp heeft vooraf de actie bewust gemaximeerd op 100.000 euro, omdat het bedrijf niet het risico wilde lopen in strijd te handelen met de kansspelwetgeving. De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) werd om deze reden wel op de vingers getikt.

Volgens de woordvoerder van Wehkamp is er voor meer dan 100.000 euro aan televisies besteld in de actieperiode. De waardebonnen worden verstrekt volgens het principe 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'. Het totale bestelbedrag wil het bedrijf vanwege concurrentieoverwegingen niet geven.

Hoop op loyale klanten

De actie is volgens de woordvoerder een doorslaand succes. Wehkamp spreekt zelf van een "win-win-situatie" en zegt zondag enthousiast te juichen voor Oranje. "We zien het als een investering en hopen er loyale klanten voor terug te krijgen."

Ook TomTom heeft een 'geld terug'-actie voor navigatietoestellen bij WK-winst voor Oranje. Indien Nederland de finale wint, moeten kopers een claimformulier opsturen. De actie geldt ook voor TomTom-kopers in Spanje, dus het is zondag hoe dan ook een dure uitkomst voor TomTom.