Bun.com werd op 1 april vorig jaar gelanceerd en is onderdeel van Rupert Murdochs News Corp. De aanbieder van gratis internet, gelanceerd als antwoord op het succes van FreeServe, claimt 450.000 gebruikers te hebben. Een overnamebedrag is niet bekendgemaakt. Volgens de Financial Times is het al sinds de zomer onrustig bij Bun. Een belangrijk deel van het management team stapte toen op om eigen netbedrijfjes op te zetten. "News Corp. wist gewoon niet wat ze met Bun aan moest toen de mensen die het runden vertrokken", aldus een ingewijde in de Financial Times. Door de aankoop stijgt het aantal gebruikers van de diverse World Online diensten tot 1,9 miljoen. Het bedrijf van Nina Brink is daarmee groter dan KPN, dat 1,2 miljoen gebruikers zegt te hebben. Samen met Endemol gaat World Online nieuwe 'online- en televisie-reality formats ontwikkelen', schrijft Endemol in een persbericht. Reality is een relatief nieuw programma genre waarbij het dagelijks leven van mensen gevolgd kan worden op zowel televisie als via internet, meldt Endemol. Het is de bedoeling dat er nieuwe programma's worden ontwikkeld voor de markten waarin beide bedrijven actief zijn. Dat geldt onder meer voor België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Zuid-Afrika en Nederland. Het samenwerkingsverband met World Online is niet exclusief. Endemol werkt al samen met WOL-rivaal Planet Internet aan 'De Bus' en de @Fun joint venture van Endemol en SBS6 heeft ook een contract met Planet. Met World Online verzorgde Endemol vorig jaar de website voor het programma Big Brother.Eerdere relevante berichten: KPN haalt mijlpaal van 1 miljoen Nederlandse netklanten (03 maart 2000) Stormloop op aandelen World Online (02 maart 2000) Planet Media verzorgt webportaal SBS en Endemol (09 februari 2000)