Telinco, dat internet- en telecomdiensten levert aan bedrijven en particulieren, verwacht dit jaar een omzet te halen van 30 miljoen Engelse pond, 106 miljoen gulden. Volgens World Online heeft Telinco een marktaandeel van ongeveer 10 procent. Telinco verwerkt jaarlijks 2 miljard belminuten. World Online verwacht door de overname een flinke groeistuip voor haar internationale activiteiten. "We denken dat deze overname onze positie op de Britse markt zal verstevigen en waardevolle kennis en ervaring toevoegt aan ons streven om een van Europa's leidende internetbedrijven te worden", zegt World Online bestuursvoorzitter en medeoprichter Nina Brink in een verklaring. Brink prijst Telinco als een van de 'best geleide Brits bedrijven'. Het huidige management zal dan ook aanblijven. Telinco biedt naast internetdiensten, het heeft haar eigen gratis ISP, ook digitale spraaktelefonie aan tegen zeer lage prijzen. Het bedrijf bedient klanten als Bun.com, SkyNow en ConnectFree. De nieuwe Britse telg van World Online zal diensten onder haar eigen naam blijven aanbieden. Er zullen ook nieuwe diensten worden ontworpen, die krijgen het merk World Online mee. Naast deze overname op de Britse markt kondigde World Online deze week ook een samenwerkingsverband met het Amerikaanse SFX Entertainment aan. SFX, onder meer moederbedrijf van MoJo Concerts, is 's werelds grootste aanbieder van live entertainment. Doel van de samenwerking is het opzetten van een 'allesomvattend pan-Europees live entertainment-portal'.Eerdere relevante berichten: Reisportaal World Online en ATP in januari online (27 december 1999) World Online wil begin 2000 naar de Amsterdamse beurs (23 november 1999)