Ter ere van de miljoenste Xbox Live-gamer heeft Microsoft wat cijfertjes verzameld. Samen spelen alle Live-gamers bijvoorbeeld gemiddeld 265.549 uur per dag en in totaal hebben er al ruim 220 miljoen `gamesessies' plaatsgevonden. Al deze sessies samen duren in totaal meer dan 160 miljoen uur. De Xbox Live-leden hebben hiermee dus gezamenlijk 20.000 jaar besteed aan online spelletjes spelen, zo heeft Microsoft berekend. Sinds de introductie van Xbox Live in november 2002 is er veel veranderd, aldus Microsoft. Zo is de dienst inmiddels in 24 landen beschikbaar en zijn er nu meer dan honderd spellen van grote spelletjesfabrikant geschikt gemaakt voor Xbox Live. Ook in de toekomst zal Microsoft niet stil zitten, zo belooft het bedrijf. Binnenkort kunnen Xbox-gamers bijvoorbeeld gebruikmaken van `Xbox Live Arcarde'. Deze nieuwe functie brengt de spelletjes van weleer van bekende uitgevers als Atari en Namco naar de Xbox.

Vlekkeloos

Helemaal zonder problemen is het de opkomst van Xbox Live overigens niet vergaan. Om het platform te promoten start het bedrijf bijvoorbeeld in Japan een televisieshow die geheel in het teken staat van de Xbox. Ook zijn al diverse keren prijsverlagingen doorgevoerd om het zodoende aantrekkelijker te maken om een Xbox te kopen. Eind juni maakte Microsoft tevens bekend de ontwikkeling van zijn eerste eigen Xbox Live-spel te staken. Volgens de fabrikant werd er te weinig vooruitgang geboekt met het True Fantasy Live Online. Dit was een flinke tegenvaller voor de softwarefabrikant, die de komst van het spel al in maart 2002 aankondigde. De introductie werd zelfs al twee keer eerder uitgesteld.