Dit meldt de internetaanbieder op haar website. De provider zegt geen enkele schuld te hebben aan de problemen. KPN, het moederbedrijf van XS4ALL, is volgens de ISP verantwoordelijk. "XS4ALL betreurt dit incident ten zeerste. Hoewel XS4ALL op geen enkele wijze in staat was om deze storing in het Mxstream netwerk te voorkomen of te verhelpen, willen wij toch de volledige verantwoordelijkheid op ons nemen en al onze ADSL-abonnees eenmalig een volledig maandbedrag teruggeven", aldus XS4ALL in de boodschap aan haar klanten. Abonnees met een Basic ADSL abonnement krijgen 99 gulden terug. De klanten die een Fast ADSL abonnement afnemen krijgen 175 gulden teruggestort. Opvallend is dat XS4ALL niet alleen de kosten voor haar deel – 49 gulden - van het ADSL-abonnement voor haar rekening neemt. De provider betaalt ook het KPN MXstream deel terug. "Als klant bij XS4ALL hoort u te kunnen vertrouwen op onze kwaliteit en dienstverlening, ook als wij zaken doen met derden", schrijft de ISP. XS4ALL mort al geruime tijd over de ADSL-installaties van moederbedrijf KPN. Begin deze maand meldde de internetaanbieder nog dat vrijwel alle grote problemen verholpen waren. Dat blijkt dus niet zo te zijn. XS4ALL heeft nu bij KPN aangedrongen extra maatregelen te nemen, waaronder het openstellen van het Mxstream storingsnummer in de weekeinden en de beschikbaarheid van een technische dienst. KPN heeft dit toegezegd.