Dat blijkt uit de ranglijst van ACNielsen eRatings.com over oktober, zo meldt persbureau AFP. In de top drie vonden geen verschuivingen plaats: achtereenvolgens Yahoo, AOL en MSN beheersen het web. Daaronder wisselden Lycos en Microsoft van positie. De sites van Lycos nemen nu de vierde plaats in op de lijst van wereldwijd populairste webbestemmingen, Microsoft de vijfde. Dat de juridische problemen Napster qua bezoekersaantallen geen windeieren leggen, blijkt eens te meer uit de lijst van het marktonderzoeksbureau. Napster neemt op de ranglijst van oktober de 22ste positie in, waarmee de muzieksite met in een maand met 23 plaatsen steeg. "De opmerkelijke groei van Napster onderstreept de aantrekkingskracht die peer-to-peer, waarlijk interactieve sites op internetters hebben", zo zegt een woordvoerder van ACNielsen eRatings.com tegen AFP. Volgens de woordvoerder mogen amusementssites in het algemeen zich rond deze tijd van het jaar in de belangstelling verheugen. Andere opmerkelijke stijgers waren volgens het onderzoeksbureau Amazon, CNet en eUniverse. ACNielsen eRatings.com meet voor het onderzoek het internetverkeer in 18 landen. Met het onderzoek wordt volgens het bureau tachtig procent van alle internetters wereldwijd gevolgd. De clickrate voor topbanners is in oktober gestegen, aldus ACNielsen eRatings.com. "Dat toont aan dat de verhalen over de dood van banners wat voorbarig zijn geweest", aldus de woordvoerder. "Internetgebruikers worden effici├źnter, maar zij zullen nog steeds klikken op banners met een goede aanbieding."