Overture, voorheen bekend als GoTo.com, is al geruime tijd succesvol met zijn dienst voor betaalde zoekresultaten en zal de sponsoring van links ook bij Yahoo voor rekening nemen. De partijen hebben niet bekendgemaakt hoeveel geld met de transactie is gemoeid. Overture zal bij zoekopdrachten op Yahoo vijf betaalde links leveren . Deze zullen volgens Yahoo in een apart kader naast de `gewone' zoekresultaten verschijnen en zodanig duidelijk herkenbaar zijn als betaalde link. Het portalbedrijf hoopt zich zo in te dekken tegen de kritiek van consumentengroepen dat betaalde links de onafhankelijkheid van zoekmachines aantasten. Yahoo is niet de eerste grote portal die overgaat tot het laten betalen voor vermelding bij de zoekresultaten. Geïnspireerd door het succes van Overture, dat onlangs voor het eerst een operationele winst bekendmaakte, zetten America Online en MSN al eerder die stap. De Yahoo Sponsor Matches, zoals de betaalde links gaan heten, zijn de zoveelste stap van het portalbedrijf om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren nu de advertentiemarkt is ingezakt. Yahoo heeft inmiddels ook de vergoeding voor het bespreken van een site door een redacteur van het bedrijf verhoogd van 199 naar 299 dollar.