Zo bracht Yahoo zijn miljoenen gebruikers deze week ongevraagd op de hoogte van de mogelijkheid tot videoconferencing via de im-dienst, zo meldt CNet. De mededelingen worden verstuurd via de vensters waarmee im-gebruikers met elkaar communiceren. Bij het opstarten van de dienst verschijnt de melding. Yahoo heeft verklaard voorlopig alleen berichten over de im-dienst zelf te zullen versturen. Maar de mogelijkheid dat er ook mededelingen voor andere Yahoo-diensten of zelfs advertenties verstuurd worden, wilde het portalbedrijf niet uitsluiten. Een woordvoerder verklaarde tegen CNet dat het bedrijf de effectiviteit van het nieuwe communicatiekanaal nog moet onderzoeken. Het portalbedrijf heeft geen plannen om binnenkort een betaalde dienst van Yahoo Messenger te maken, zo zei de woordvoerder. Daarover deden de laatste tijd geruchten de ronde. Het zou een van de manieren zijn voor Yahoo om de omzet op te krikken. Nu de advertentiemarkt zich in een dip bevindt, zoekt het bedrijf naar andere manieren om de inkomsten op peil te houden. Yahoo kijkt daarbij nadrukkelijk naar de gebruikers. Zo vraagt Yahoo sinds enige tijd om een vergoeding voor het veilinggedeelte van de site.