"Beste digitale consument, ook al ben je geen Jessica Simpson-fan. Dit is belangrijker dan je op het eerste gezicht zou vermoeden", schrijft Ian Rogers van Yahoo Music op zijn site. "We proberen al tijden de muziekindustrie te overtuigen muziek zonder drm te verkopen. Drm voegt niets toe voor de artiest, het platenlabel of de consument. Het gebruik van drm is alleen interessant voor technologiebedrijven die consumenten willen vastbinden aan één platform."

Het gebruik van drm heeft tevens invloed op de verkoopprijs, betoogt Rogers. "Het is erg duur voor bedrijven als Yahoo om te implementeren. We investeren dat geld liever in bijvoorbeeld betere persoonlijke aanbevelingen in plaats van complexe technologiën die het uiteindelijk toestaan om het bestand te branden op cd, waarna de drm alsnog verdwenen is. Drm-loze muziek biedt niets anders dan voordelen voor de consument."

"Het leuke aan de single is niet alleen dat deze gepersonaliseerd is", vervolgt Ian, "het beste is dat deze zonder drm komt. De 1,99 dollar die je betaalt is voor de personalisatie. Een goede prijs voor een mp3 is volgens mij 99 cent." De single van Jessica Simpson kan worden gedownload met een specifieke naam, waardoor het lijkt alsof het nummer speciaal voor diegene is opgenomen.