Yahoo heeft het derde kwartaal afgesloten met een winst van 65,3 miljoen dollar. De omzet kwam uit op 356,8 miljoen dollar. Analisten hadden gerekend op 337 miljoen dollar. De omzet van Yahoo groeide ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met maar liefst 43 procent. Ook winst laat een spectaculaire stijging zien. Deze verdubbelde van 28,9 miljoen dollar tot ruim 65 miljoen dollar. Experts zijn lange tijd sceptisch geweest over de kansen van dotcombedrijven. Yahoo lijkt nu te bewijzen dat internetbedrijven die de hype hebben overleefd, wel degelijk een kans hebben. Ook de voorgaande kwartalen sloot het bedrijf met zwarte cijfers af. Het bedrijf zegt dit vooral te danken te hebben aan de goede advertentiemarkt en zijn nieuwe diensten.

Bezoekers

In totaal heeft Yahoo het afgelopen kwartaal zo'n 245 miljoen unieke bezoekers gehad. In dezelfde periode een jaar geleden waren dit er nog 201 miljoen. Ook het aantal geregistreerde bezoekers blijft stijgen. Inmiddels telt Yahoo's database 123 miljoen actieve geregistreerde gebruikers. Het bedrijf is erg tevreden met deze ontwikkeling. Voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf bestaat de database namelijk voor meer dan de helft uit geregistreerde gebruikers.

Betaaldiensten

Yahoo heeft inmiddels 4,2 miljoen abonnees die betalen voor een of meerdere diensten van het internetbedrijf. Deze betaaldiensten spelen een belangrijke rol in de strategie van Yahoo. In juli maakte Yahoo bekend Overture Services over te nemen. Dit bedrijf is vooral bekend om zijn technologie voor gesponsorde zoekresultaten.