Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen/NetRatings naar internetgebruik thuis en op het werk in de maand februari. Het onderzoeksbureau stelde daarbij ranglijsten op voor verschillende soorten informatie. In achttien van deze `internetmarkten' nam Yahoo een positie in de top-3 in. In vijf van de rubrieken was Yahoo zelfs de best bezochte site, met Yahoo Search, My Yahoo, Yahoo Finance, Yahoo Music en Yahoo Geocities. De zoekdienst van Yahoo werd in februari door 35 miljoen internetters geraadpleegd, waarmee het portalbedrijf MSN (met 32 miljoen bezoekers) en Google (27 miljoen) voorbleef. Volgens Nielsen/NetRatings tonen de cijfers aan dat zoeksites nog steeds de voornaamste bestemming van internetters zijn. Marktonderzoeker WebSideStory kwam medio februari met een rapport waarin gesteld werd dat de populariteit van zoekmachines juist tanende is. In ieder geval ontlopen de bezoekersaantallen van de best bezochte e-commerce sites die van zoekmachines niet veel. Amazon werd door 30 miljoen internetters bezocht, eBay door 24 miljoen.