De muziekindustrie is er zo langzamerhand achter dat internet als distributiekanaal veel voordelen biedt. Het een na het andere proefballonnetje wordt dan ook opgelaten, zoals recent door Sony en Universal. Yahoo zou in dit laatste geval het ontbrekende stuk uit de puzzel kunnen zijn. Yahoo spreekt met de labels diverse mogelijkheden door, zo meldt IDG-uitgave The Industry Standard op basis van goedingevoerde bronnen. Yahoo weigert commentaar te geven op basis van geruchten. Een beetje logisch nadenken doet echter ook wonderen. Van de grote vijf platenlabels zijn er al drie onder de pannen. Time Warner en EMI hebben sterke banden met Yahoo-concurrent AOL. America Online koopt immers Time Warner, dat op haar beurt EMI overnam. Verder is BMG Entertainment al sinds mensenheugenis een partner van Lycos. De banden zijn alleen maar verder aangehaald sinds onlangs bekend werd dat Lycos door het Spaanse Terra wordt overgenomen. Blijven over Sony en Universal. Laten deze twee nou net hebben aangekondigd dat ze samen muziek willen verspreiden via internet. Muziek uit de stallen van deze labels moet kunnen worden gedownload of worden afgespeeld. Internetters kunnen zich tegen een vast bedrag per maand abonneren op deze dienst, zo is de bedoeling. Opvallend onduidelijk is het evenwel via welk webkanaal al dit leuks zou moeten worden verspreid. Sony en Universal hulden zich in stilzwijgen. Hier komt Yahoo in het vizier. Deze website is een ideale partner; Yahoo is met 48,3 miljoen unieke bezoekers per maand een van de populairste bestemmingen op internet. Hiervan kunnen Sony en Universal profiteren.Eerdere relevante berichten: Sony, Universal pikken ideeën Napster en MyMP3 (04 mei 2000)