Het bedrijf heeft Smartads maandag geïntroduceerd. Met de advertentiedienst kunnen advertenties worden aangepast aan internetgebruikers. In het systeem wordt rekening gehouden met de leeftijd, locatie en online activiteit van een internetgebruiker, zo meldt Cnet.

Zo kan een advertentie voor een auto bijvoorbeeld worden omgetoverd in een advertentie waarin ook informatie van een autodealer, zoals prijs en beschikbaarheid, in de nabije omgeving van de internetgebruiker wordt getoond.

Yahoo Smartads maakt gebruik van een nieuw advertentieplatform dat een bedrijfsadvertentiesysteem toestaat om zelf specifiek gerichte advertenties te maken. De advertenties kunnen van achtergrondkleur veranderen, andere logo's of andere functionaliteiten hebben, afhankelijk van wie de advertentie bekijkt en waar hij of zij in is geïnteresseerd.

De advertenties zullen te zien zijn op het Yahoo-netwerk en op websites die Yahoo-advertenties tonen. Ook Yahoo-partners Comcast en Ebay zullen de advertenties tonen. Zodra de acquisitie van de online advertentieprovider Right Media is afgerond, zullen de bedrijven samen gaan werken om Smartads ook te laten zien op websites in het Right Media-netwerk. Yahoo heeft 680 miljoen dollar voor Right Media neergelegd.