De homepage is anders ingedeeld en te personaliseren. Zo zijn aan het linker navigatiemenu eigen favorieten toe te voegen en kan de kleur van de pagina worden gewijzigd. "Het is veel meer te personaliseren en gebouwd rond de dagelijkse routine van gebruikers", vertelt Ash Patel van Yahoo.

Ook is de webmaildienst van Yahoo vernieuwd. Deze is nu met ajax (asynchronous Javascript en xml) vormgegeven als een soort Microsoft Outlook-omgeving. Gartner-analist Mike McGuire vindt de restyling geslaagd. "De homepage is duidelijker en er wordt effectief gebruikgemaakt van ajax. Daardoor is de snelheid van webinterfaces verhoogd en lijkt het erg op programma's op de desktop."

Nieuw is ook de sectie Yahoo Pulse. Dit is een blok met de tien meestgebruikte zoekwoorden in een bepaalde categorie van dat moment.

Vooral in de Verenigde Staten wordt de Yahoo-portal veel gebruikt. In de maand april bezochten 128 miljoen unieke bezoekers één of meer Yahoo-pagina's, aldus cijfers van Comscore Networks. Daarmee staat het hoger dan de MSN-portal die in dezelfde maand ongeveer 120 miljoen unieke bezoekers trok.

Voorlopig zijn de vernieuwingen ter evaluatie online gezet. Yahoo verzamelt de reacties van gebruikers waarna de vernieuwingen dan - waarschijnlijk in september - definitief worden doorgevoerd.