Yahoo gaat nu rechtstreeks de concurrentie aan met zijn voormalige partner, die onderdeel is van AOL Time Warner. De portalgigant heeft zijn eigen plattegrondendienst vorige week gelanceerd, met kaarten van steden in Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Duitsland Frankrijk, Spanje en Italië. De plattegronden zijn geïntegreerd met twintig andere diensten op de portal, waaronder de telefoongids. De voornaamste veranderingen betreffen de software en de navigatiemogelijkheden. Gebruikers zullen het verschil nauwelijks merken, meent Yahoo. De beslissing om de plattegronden zelf te gaan ontwikkelen had met de concurrentie met AOL Time Warner niets te doen, zo zei een woordvoerder van Yahoo. De kaarten van Yahoo zijn erg populair en belangrijk voor de portal, en om die reden wilde het bedrijf volgens de woordvoerder meer controle over de dienst Eerder brak Microsoft al met MapQuest. In januari introduceerde Microsoft op zijn MSN-portal eveneens een eigen dienst, MSN MapPoint. AOL Time Warners MapQuest heeft 1.400 licentiehouders. Sinds 1996 heeft de dienst meer dan 10 miljard kaarten en routeplanner ontwikkeld.