De vergaande samenwerking met Microsoft wacht nog op goedkeuring van de Amerikaanse antitrustautoriteiten. Yahoo-topvrouw Bartz spendeert wel alvast 100 miljoen dollar om de merknaam en producten van haar bedrijf aan de man te brengen. Die reclamecampagne gaat eind deze maand van start in de Verenigde Staten, wordt begin oktober wereldwijd uitgerold en loopt in totaal 15 maanden.

Exchange-alternatief

Bartz laat tegelijkertijd weten dat ze blijft bezuinigen, maar gaat daarbij niet in op details. Het All Things Digital-blog van de Wall Street Journal stelt dat daarbij ook het open source Exchange-alternatief Zimbra op het hakblok ligt. Anonieme bronnen melden dat Yahoo die mailsoftware probeert te verkopen. Zimbra is twee jaar geleden gekocht voor 350 miljoen dollar.

De Yahoo-ceo vertelt in een update aan financieel analisten en media over de reclamecampagne, haar bedrijf en de Microsoft-deal. Zij stelt dat die samenwerking gewoon wordt goedgekeurd door de overheid en volgens planning begin 2010 van start gaat.

Daarnaast klaagde ze over mediaberichten dat het grote Google een schaduw werpt op Yahoo. "Waarom zijn jullie niet cynisch over Google? Laat ons met rust. Wij houden ons wel bezig met onze gebruikers; we hebben ze goede dingen te bieden."