De omzet in het eerste kwartaal van 2006 kwam uit op 1,6 miljard dollar. Dat is 34 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Zonder de commissie die Yahoo betaalt aan websites binnen zijn advertentienetwerk, kwam de omzet uit op 1,1 miljard dollar. Dat is een stijging van 33 procent in vergelijking met een jaar eerder.

Yahoo zag de winst in een jaar tijd dalen van 205 miljoen tot 160 miljoen dollar. Toch voldeed dit aan de verwachting van analisten. De winst is vooral lager uitgevallen doordat er is gewerkt met een andere rekenmethode.

Het aantal gebruikers is gestegen van 365 miljoen in het vierde kwartaal van vorig tot 402 miljoen. Het aantal actieve gebruikers groeide in die periode van 193 miljoen tot 208 miljoen.

Yahoo-topman Terry Semel toonde zich in zijn nopjes met de cijfers. "De sterke omzetgroei, de gezonde winst en het robuuste gebruik, zorgen ervoor dat de vooruitzichten voor de rest van het jaar goed zijn", aldus Semel.

Het bedrijf is druk bezig de technologie te verbeteren waarmee advertenties bij zoekresultaten worden getoond. Tijdens de analistenbijeenkomst van volgende maand geeft Yahoo meer details vrij over deze nieuwe technologie.

Yahoo verwacht in het tweede kwartaal een omzet te kunnen behalen van 1,1 tot 1,2 miljard dollar. Voor het hele jaar rekent het bedrijf op een omzet tussen de 4,6 en 4,9 miljard dollar.