Tumblr heeft meer dan 100 miljoen leden volgens de laatste, door de blogsite zelf gepubliceerde cijfers. Dat maakt de prijs die Adweek noemt, een miljard dollar, relatief laag: 10 dollar per gebruiker.

Wel zegt de nieuwssite voor adverteerders dat de deal nog niet rond is. Adweek wijst op de potentie van Tumblr als podium voor brand advertising, het neerzetten van je merk. Tumblr daarentegen heeft juist cash nodig en kan het grote verkoopapparaat van Yahoo goed gebruiken.

Jongeren vluchten van Facebook naar Tumblr

Vooral onder jongeren is Tumblr populair, en dan met name in de Verenigde Staten waar de jeugd tegenwoordig Facebook inruilt voor het bij meekijkende ouders minder bekende Tumblr. De populariteit van de (micro)bloggingsite ligt in de gebruiksvriendelijkheid, met name op het mobiel posten van foto’s en korte overdenkingen.

All Things D, het techblog van de Wall Street Journal citeert enkele woordvoerders van Yahoo waarin zij zich zorgen maken over de vergrijzing van het huidige publiek van een van de oudste topportals van de wereld. De financieel directeur van Yahoo, Ken Goldman, sprak tijdens een conferentie over de noodzaak om meer gebruikers aan te trekken in de leeftijdscategorie 18 tot en met 24 jaar. Yahoo moet weer “cool” worden, zei Goldman.