Bij de presentatie van de nieuwe diensten vermeed het bedrijf om te refereren aan de terreuraanslagen in de Verenigde Staten van 11 september. Wel zei Yahoo dat de vraag naar webcasts zal toenemen door de hogere kosten voor vliegreizen en de aangescherpte veiligheidsprocedure op luchthavens, beide een rechtstreeks gevolg van de aanslagen. Yahoo komt met twee nieuwe diensten. Bij Virtual Conference kunnen online vergaderingen of bijeenkomsten worden gehouden. Aan de uitzending kunnen live op allerlei locaties mensen deelnemen. De webcast kan ook daarna nog worden bekeken. Daarnaast heeft Yahoo een `Executive Communications Center' geïntroduceerd, waarbij bedrijven in gevallen van `breaking news' onmiddellijk een uitzending kunnen verzorgen. Te denken valt aan een persbijeenkomst na een acquisitie. Yahoo probeert al enige tijd met betaalde diensten zijn afhankelijkheid van de ingestorte advertentiemarkt te verminderen. Ook op de consumentenmarkt is het bedrijf daartoe overgegaan. Zo is onder meer het veilen van producten op Yahoo Auctions niet langer gratis. De nieuwe initiatieven passen in dit beleid. Voor kleine bedrijven zijn de diensten niet weggelegd, gezien de niet geringe prijs. Om vijf Virtual Conferences te kunnen houden, dient men 350.000 dollar neer te tellen. Een pakket van vijf uitzendingen in het Executive Communications Center kost 250.000 dollar.