De vergelijkingssite blijft officieel nog in de bètafase, maar ondergaat de komende weken een aantal veranderingen. Er komt een publiekscampagne en diverse sociale tools worden ingebouwd. Sinds augustus was de site al in de lucht. Mede-oprichter Joost Nauta wil uit concurrentieoverwegingen geen bezoekerscijfers geven, en houdt het op ‘honderdduizenden unieke bezoekers’ en ‘miljoenen vergelijkingen’.

Sociaal

In de ‘komende 2 weken’ ondergaat de site een aantal veranderingen. Sociaal is hierbij het kernwoord. “Er is een Hyves-integratie getest welke binnenkort wordt uitgerold”, zegt Joost Nauta tegenover Webwereld. “Hierdoor kunnen consumenten een review gelijk doorplaatsen naar hun Hyves-pagina.” Ook gaat het voor bezoekers van de site makkelijker worden om onderling informatie uit te wisselen.

Het bedrijf heeft plannen de diensten uit te breiden naar andere landen. Het bedrijf heeft in ieder geval het internationale Youtellme.com in handen.

Onderscheid

Naar eigen zeggen onderscheidt Youtellme zich van andere vergelijkingssites door de manier waarop een product gezocht wordt. Consumenten kunnen aangeven welke eigenschappen van een product ze al dan niet belangrijk vinden. Het achterliggende systeem berekent welke producten hier het beste bij passen. De prijs staat niet centraal. “We richten ons op het begeleiden bij de productkeuze”, zegt Joost Nauta.

Momenteel zijn iets meer dan 100 webwinkels aangesloten bij Youtellme, waaronder de grote zoals Bol.com, Wehkamp en Coolblue.

Naast de eigen reviews linkt YouTellMe ook naar ervaringen op andere vergelijkingssites zoals Kieskeurig.nl en Beslist.nl.

Financiering uit eigen zak

De oorspronkelijke financiering van Youtellme komt van de 4 vennoten die het bedrijf hebben opgericht. Voor de nieuwe fase waar de site nu in komt, is een externe investeerder aangetrokken. Voor hoeveel die in YouTellMe is gestapt wil Nauta niet kwijt.