Youtube sloot in oktober een contract met de Amerikaanse omroep CBS voor het leveren van content op de videosite. Het stoort de omroep dat daarbij zoveel onzinnige reacties worden geplaatst. Daar wordt nu actie tegen ondernomen, meldt The New York Times.

De reacties op Youtube worden normaal gesproken direct onder het videoscherm getoond. Bij de CBS-video's moeten internetters naar een aparte pagina klikken om de reacties te kunnen bekijken. Bovendien zullen reacties die niet over de videofragment gaan, eruit worden gefilterd.

"Reacties die spottend zijn of onconstructieve kritiek bevatten, zullen verwijderd worden", bevestigt Quincy Smith van CBS. "We willen gewoon dat de voorpagina een stuk schoner is."

Het filteren van reacties zal automatisch gebeuren. De reacties die wel worden doorgelaten op de aparte pagina, zullen door werknemers van Youtube en CBS worden beoordeeld.

Overigens is CBS niet de enige contentleverancier van Youtube waarbij de reacties zullen worden gefilterd. Welke andere partijen dat ook doen, is vooralsnog onduidelijk.

Uit statistieken van Youtube van 21 november blijkt dat de CBS-video's tot de populairste horen sinds ze op Youtube worden getoond.