De site ging dinsdagavond voor het grote publiek online tijdens de uitzending van Radio Online. Eerder was Nu Z alleen toegankelijk voor mensen die een wachtwoord voor de site hadden.

De site, die nog in de bètafase verkeert, brengt 'nieuws voor professionals'. Het gaat daarbij om berichten die interessant zijn voor mensen die in een bepaalde branche (ict, overheid, media, retail) werken.

Dit nieuws is afkomstig van anderen. "Het nieuws verzamelen we uit meer dan drieduizend verschillende bronnen om zo een compleet overzicht te kunnen geven van al het nieuws dat op jouw vakgebied speelt. Daarnaast hebben we op ieder vakgebied één of meer webloggers die voor verdieping zorgen", legt Michiel van Gaalen, projectmanager van Nu Z, uit op het 'making of Nu Z'-weblog.

Helemaal vlekkeloos verloopt het vullen van de nieuwe site nog niet, zo blijkt uit het blog. "Onze systemen wijzen op basis van de keywords in het artikel een geschikte foto aan. Op dit moment zijn we nog druk de fotodatabase te vullen met foto's en deze te voorzien van de juiste keywords. Dit levert af en toe grappige situaties op. Zo hadden we afgelopen week een artikel over een minister waarbij een foto van een koe werd getoond."

De nieuwe site moet een aanvulling vormen op de succesvolle nieuwssite Nu.nl. "Van de bezoekers van Nu.nl zit 88 procent op het werk", aldus Van Gaalen tijdens Radio Online. "Maar op Nu.nl hebben we dit zakelijke nieuws niet."

Eerder dit jaar verklaarde Bert Wiggers van Ilse Media al tegenover Emerce dat een zakelijke variant van Nu.nl commercieel aantrekkelijk is. "Een site als Zibb.nl is altijd uitverkocht, met cpm's (advertentietarieven, MR) die drie keer zo hoog liggen als bij Nu.nl."