Met de dinsdag aangekondigde deal met Imix maakt Yahoo eindelijk werk van haar muziekstrategie. Concurrenten als America Online (met Spinner.com en WinAmp), Lycos (met BMG) en Microsoft (met Windowsmedia) zijn al langer bezig met muziek op internet. Imix heeft een collectie van meer dan 200.000 liedjes, afkomstig van bekende labels als BMG en Sony. Deze verzameling wordt beschikbaar via de winkelportal van Yahoo. Muziekliefhebbers kunnen hiermee een eigen cd samenstellen van maximaal 70 minuten. De prijs per liedje bedraagt 1 dollar, hier bovenop komen nog verzendkosten. Kenners betwijfelen of het initiatief succesvol zal zijn. Probleem is namelijk dat de catalogus voornamelijk uit ouder werk bestaat. "De eerste keer dat een klant bij Imix terechtkomt en een bepaald liedje niet kan vinden, dan vrees ik dat Imix die klant kwijt is", aldus een analist van Forrester tegenover CNet. Het aangeboden materiaal via bijvoorbeeld Napster is niet alleen gratis (en illegaal), het is bovendien veel uitgebreider. Legale diensten als Yahoo/Imix en Lycos/BMG kunnen daar niet tegenop boksen. De muziekbranche is nog altijd zeer huiverig om actueel top 40-materiaal beschikbaar te stellen voor dergelijke doeleinden. Yahoo denkt dat de muziekdienst wel degelijk kansen heeft. Napster zou vooral populair zijn onder de jeugd, die gewend is om te gaan met mp3'tjes en het branden van cd's. Yahoo richt zich op een ouder publiek dat geen zin heeft om zelf aan de gang te gaan met mp3'tjes, maar wel graag een eigen cd samenstelt.