Vanochtend om 9.00 uur heeft de Consumentenbond het meldpunt gesloten, zo zegt een woordvoerder tegenover Webwereld. De klachtenlijn verzamelde in zes dagen tijd 14.664 klachten.

De bond opende vorige week dinsdag het meldpunt. Vrijdag meldde de bond dat het reeds 10.000 klachten had ontvangen. In het weekend zijn daar dus nog bijna 5.000 bijgekomen.

De organisatie heeft niet overwogen het meldpunt nog langer op te laten om ook de gedupeerden van de weekendstoring de kans te geven om te klagen. Maar 15.000 of 20.000 klachten, voor de bond is het beeld nu wel enigszins duidelijk geworden, stelt de zegsman.

Meer dan 'aanloopproblemen'

"Het is gewoon een enorm aantal. En voor de analyse maakt het ook niet zoveel uit. De meeste klachten betreft internetverbinding en heel veel mensen geven aan ontevreden te zijn met de informatievoorziening en de klantenservice."

Klagers konden aangeven of ze voor de fusie klant waren van Casema, @Home of Multikabel. De organisatie heeft de klachten nog niet uitgesplitst naar herkomst.

Voor de bond is wel duidelijk dat dit niet zomaar onder de noemer 'opstartproblemen' kan worden geschaard.

De consumentenorganisatie zal de klachtenregen vandaag en morgen inventariseren en analyseren en de bevindingen dinsdagmiddag met de directie van Ziggo bespreken. "Naar aanleiding daarvan zullen we weer naar buiten treden," aldus de woordvoerder.

Een woordvoerder van Ziggo wil niet vooruit lopen op het overleg. "We hebben nog niets ontvangen van de Consumentenbond. We hopen wel vóór morgen enig inzicht te krijgen in de klachtenanalyse van de Consumentenbond."