Ziggo's WiFi-hotspots zijn populair en stuwen de omzet van de Nederlandse kabelaar. De aangekondigde 1 miljoen hotspots zijn intussen geactiveerd en ook het gebruik valt niet bepaald tegen: over alle WiFiSpots samen gaat per week gemiddeld 16 TB aan data. Dat gebruik wordt verdeeld over iets meer dan 200.000 actieve gebruikers.

Het aantal internetklanten groeit verder met 46.000 afnemers. "Het verschil in absolute groei wordt verklaard door de toenemende populariteit van WiFiSpots gecombineerd met toegenomen internetsnelheden", schreef het bedrijf afgelopen vrijdag bij zijn cijfers. Die waren dan ook positief: 2,9 procent meer omzet (391,1 miljoen euro) en 19,4 procent meer winst: 85,5 miljoen euro. De inkomsten uit digitale televisie dalen echter met 2,7 procent.

Het publiek delen van WiFi is helemaal los in Nederland. Lees meer over de laatste ontwikkelingen van Ziggo's Wifispots én het aanstaande machtsblok met UPC op Computerworld.

Er kwamen het afgelopen kwartaal wel nog eens 4000 zakelijke klanten bij. Ook opvallend is de groei van het aantal 'Alles-in-1'-klanten met 37.000 stuks. Bij de aankondiging van zijn WiFi-uitrol in april gaf Ziggo juist nog aan dat het steeds meer concurrentie ondervindt op de triple-play-markt, dus van aanbieders die tv, internet en telefonie in één aanbieden.

Een hotspot-gebruiker surft via een aparte draadloze verbinding, die via een aparte 10 Mbps-verbinding loopt bóvenop de kabel van de hotspot-aanbieder: Klik voor groot

Via: Ziggo.

Lees meer: WiFi delen is de toekomst