De aanpassingen zijn niet groot. Het betekent onder meer dat Yahoo eigen diensten zoals sport, routeplanner en het weer aan de resultaten toevoegt. Met deze aanpassingen zal Yahoo beter bruikbare zoekresultaten leveren dan Google, zo meent het bedrijf zelf. Ook voegt Yahoo de mogelijkheid toe om het aantal zoekresultaten te beperken tot een klein gewenst aantal. "Dit is een eerste stap op weg naar een snellere en makkelijkere zoekmachine", zo verklaart Yahoo vice-president Jeff Weiner tegenover The Wall Street Journal. Met deze aanpassingen hoopt Yahoo nieuwe gebruikers en een stukje marktaandeel van Google te winnen. Ook zou de bedoeling zijn om Yahoo-gebruikers langer op de pagina vast te houden wat mogelijk weer positief is voor de advertentie-inkomsten. Yahoo was in de maand februari wereldwijd, na Google, de meest gebruikte zoekmachine. Yahoo telde volgens Nielsen/NetRatings 36,5 miljoen gebruikers die gemiddeld elf minuten per persoon op de site bleven. Google telde in die maand 40,3 miljoen gebruikers die elk 25 minuten op de pagina bleven. Google verwerkt ongeveer 112 miljoen zoekopdrachten per dag, tegenover 42 miljoen bij Yahoo.