Internetprovider Zonnet stuurde onlangs een mailtje naar de ongeveer negenhonderd Breedband Plus-abonnees waarin werd aangekondigd dat het abonnementsgeld per twee maanden vooruit geïncasseerd zou worden. Tot 2003 was dat gewoon maandelijks. Tot ergernis van een aantal abonnees werd het abonnementsgeld voor februari en maart (in totaal 108 euro) al twee dagen na die aankondiging van de rekening geschreven. Na een reeks klachten heeft Zon-directeur Gert Post besloten de tweemaandelijkse incassering voor al bestaande Breedband Plus-abonnees terug te draaien. "Degene die het geld voor februari en maart al betaald hebben, krijgen volgende week 54 euro teruggestort", zegt Post. "Achteraf was het niet netjes om zo snel na de aankondiging al het geld te innen. Het gaat toch om 108 euro, een groot bedrag", aldus Post. Reden voor het veranderen van het betalingstermijn is volgens Post onder meer omdat KPN dat ook doet. Overigens zal de tweemaandelijkse betaling wel gelden voor nieuwe abonnees. Post stuurt vrijdag een mailtje naar alle huidige Breedband Plus-gebruikers waarin hij zijn excuses aanbiedt voor de gang van zaken.