Dat bevestigt Anoeska van Leeuwen, woordvoerster van Zonnet-moeder Versatel, desgevraagd. De abonnementen zijn een soort 'prepaid'-aanbieding die bekend is van mobiele telefoons. Bij het ene abonnement kan maandelijks tien uur zonder telefoontikken worden gesurfd voor 25 gulden, bij het andere krijgt een abonnee 20 uur tikkenvrij internet voor 45 gulden. Abonnees krijgen een melding wanneer zij hun limiet naderen. Dat zal gebeuren als zij 75 of 85 procent van hun te verbruiken aantal uren opgemaakt hebben. Of abonnees na overschrijding van de limiet telefoontikken moeten gaan betalen of een nieuwe periode moeten inkopen, kon Van Leeuwen nog niet zeggen. "Dat soort zaken zijn we nog aan het uitzoeken." De Versatel-woordvoerster verwacht dat Zonnet 'binnen enkele weken' de abonnementen zal introduceren. "Dat zou nog wel eens dit jaar kunnen zijn", aldus Van Leeuwen. De aanbieding lijkt vooral interessant voor mensen die op werkdagen overdag internetten. Wie vrijwel uitsluitend 's avonds online is, is goedkoper uit met een gratis abonnement met telefoontikken. Een uur inbellen bij KPN kost 's avonds 1,80 gulden en in het weekend 1,20 gulden. Met het abonnement van Zonnet kost een uur internetten ongeveer 2,50 gulden. Van Leeuwen wil 'nadrukkelijk' niet spreken van flat-fee. "Zo zullen we het ook niet in de markt zetten." De termen 'flat-fee' en 'flat-rate' lijken enigszins bezoedeld na het recente debacle van Quickonline en de aanhoudende problemen rond Superweb. Versatel haalde zelf in Duitsland bakzeil met de flat-feedienst Sonne. Het telecombedrijf zette de dienst na enkele maanden stop omdat deze niet rendabel bleek te maken.