Dat meldt netpublicatie Planet Multimedia. De bezitters van Zoom.nl verwachten het onderspit te zullen delven in een kort geding dat is aangespannen door banensite Zoomnet.nl, een joint venture van De Telegraaf en MatchCare Datacompare. Afgelopen zomer werd de merknaam Zoom door MatchCare Datacompare vastgelegd. De domeinnaam Zoom.nl was toen al geruime tijd geregistreerd door het Haagse bouwbureau Zoom. Het was volgens het bedrijf de bedoeling een winkelsite op te zetten. Zoomnet.nl presenteert zichzelf wel als 'Zoom'. Er is een grote reclamecampagne voor het merk. Het bouwbureau is door Zoomnet.nl benaderd met de vraag of Zoom.nl overgenomen kon worden. Er zou zelfs 100.000 gulden geboden zijn. Zoom antwoordde met een tegenvoorstel. Samen met de bedrijven achter Zoomnet wilde het bedrijf de winkelsite realiseren. Op dat voorstel is kennelijk niet ingegaan. Toen besloot Zoom om via Zoom.nl toegang te geven tot de banenbank van JobPilot.nl. "Ik geef college Bouwkunde aan de Haagse Hogeschool en trof daar via-via een persoon die goed in flash kan ontwerpen en hij bouwde de interface", aldus Zoom-eigenaar Bob Bergmans tegen Planet Multimedia. De doorverwijzing naar JobPilot wordt verwijderd. Zoom.nl wordt niet overgedaan aan Zoomnet.nl. Het bouwbureau wil de domeinnaam blijven gebruiken.