Dat blijkt uit het doorlopende internetonderzoek van Nielsen/NetRatings. Zuid-Koreanen surfen per maand gemiddeld 16 uur en 17 minuten. Dat is bijna twee keer zoveel als het wereldwijde gemiddelde. Nederland neemt op de ranglijst de zevende plaats in met een gemiddeld internetgebruik per maand van 7 uur en 8 minuten. Canada neemt de tweede plaats in met gemiddeld 10 uur en 48 minuten. Dan volgen de Amerikanen met bijna tien uur per maand. Ook als gekeken wordt naar de duur van de gemiddelde internetsessie en het aantal bezochte sites per sessie, laat Zuid-Korea andere landen ver achter zich. Als de Zuid-Koreaan online gaat, blijft hij of zij dat dik 46 minuten. In die tijd worden 96 pagina's bekeken. Het wereldwijde gemiddelde ligt op 32 minuten en 43 pageviews. Nederland blijft daar bij achter met een doorsnee sessie van 28 minuten waarin 40 pagina's worden bekeken. Zuid-Koreanen hebben volgens Nielsen/NetRatings vooral een voorkeur voor online communities. Veel Koreanen wonen in het buitenland en volgens het onderzoeksbureau wordt het web gretig gebruikt om met de thuisblijvers in contact te blijven. Een andere verklaring die Nielsen/NetRatings geeft is dat breedbandinternet in Zuid-Korea wijdverspreid is. "Bijna 40 procent van alle huizen in Zuid-Korea bestaat uit appartementen. Daardoor is breedbandinternet relatief makkelijk te verkrijgen en betaalbaar." Van de 22,3 miljoen internetters in Zuid-Korea heeft vier miljoen (18 procent) een breedbandaansluiting. Een onbeperkt abonnement op breedbandinternet kost er gemiddeld 66 gulden, in Nederland is dat 90 tot 100 gulden. Nielsen/NetRatings is in januari begonnen met het meten van het internetgebruik in Zuid-Korea. Daarmee komt het totaal aantal onderzochte landen op 21. Het onderzoeksbureau brengt naar eigen zeggen bijna 90 procent van het wereldwijde internetverkeer in kaart.