Zweedse dagbladen noemen de zoektocht van Sloggi naar het mooiste achterwerk een 'pornografisch evenement'.

Sloggie nodigt mannen en vrouwen uit om foto's van hun billen te uploaden. De foto's worden vervolgens aan een online stemming blootgesteld op de website van de competitie. Veel Zweedse dagbladen vinden de stunt van Sloggi echter aanstootgevend, zo meldt het Britse dagblad Metro.

"Helaas is ons doel om de mooiste achterwerken te vinden verkeerd begrepen door bepaalde media", aldus Sloggi in een verklaring. "Hoewel we ervan overtuigd zijn dat de klachten niet overeenkomen met de werkelijkheid, respecteren we de mening van anderen", vervolgt het bedrijf.

Een woordvoerder van het bedrijf verklaarde tegenover Metro dat er diverse mensen gebeld hadden over de campagne, maar dat geen van hen belde met een klacht.

Nederland

In Nederland moet de mediacampagne rondom de internationale competitie nog beginnen. Triumph Nederland, het moederbedrijf van Sloggi, werkt samen met TMF en het Nederlandse dagblad Metro aan de zoektocht naar de perfecte billen, zo meldt Emerce.

Opmerkelijk genoeg mogen op de Nederlandse competitiewebsite alleen vrouwen deelnemen aan de wedstrijd. Op de pagina's van andere landen zijn ook mannenbillen welkom. "Wij hebben gekozen voor alleen vrouwen in de Benelux omdat ons beeldend concept hier alleen vrouwen toont, licht Triumph Nederland-woordvoerster Ellen Houben toe. Doel van de competitie is volgens Houben ook om een model te vinden voor de Sloggi-billboards. "Als er al mannen op billboards staan, zijn die vaak van voren gefotografeerd, dus daar zou je een andere competie voor moeten organiseren", aldus Houben tegenover Webwereld.

De Nederlandse winnares krijgt niet alleen een plek op de Nederlandse billboard, maar dingt ook mee in de internationale finale in november, waar modellen uit 27 deelnemende landen een internationaal modellencontract kunnen winnen.

Bezoek

Volgens Houben zijn er wereldwijd inmiddels al 15 miljoen stemmen uitgebracht via de Sloggi-sites. De sites tellen 618.000 bezoekers uit 171 landen, waarvan 15.939 bezoekers uit Nederland. Op de Nederlandse pagina's hebben zich inmiddels 602 mensen geregistreerd en zijn er 53 foto's ter beoordeling geüpload.