Onderzoeksbureau Forrester heeft onderzoek gedaan naar de websites van een aantal grote Europese banken en kwam tot de conclusie dat de prestaties die de banken leveren op sommige punten behoorlijk tegenvallen. De Zwitserse bank Credit Suisse steekt met kop en schouders boven de andere banken uit. "Credit Suisse is de enige bank die een echt duidelijk en begrijpelijk product aan de consument aanbiedt", zegt Brian Gross van Forrester. Na Credit Suisse volgt een andere Zwitserse bank, UBS. Op de derde en vierde plaats staan respectievelijk de Franse banken Banque Directe en BNP Paribas. Volgens Gross is er een ware strijd losgebarsten in de wereld van online banking. Banken moeten met steeds meer met verzekeraars, beursmakelaars en financiële media concurreren. "Ook buitenlandse banken worden steeds vaker actief in andere landen. Dit is voor banken niet de tijd om achterover te leunen en af te gaan op het vertrouwen van dat de consument in de banken heeft." Banken investeren miljoenen euro's in online bankieren, maar het tij zit hen niet mee. Het is moeilijk om te concurreren met nieuwkomers op de markt die een kant-en-klaar product aanbieden. Volgens Forrester moeten banken die willen overleven concentreren op eenvoudige sites, goede content en het aanbieden van financiële planning.