Nadat de Duitse it-uitgave Heise over de faux pas van Wikipedia berichtte, werd de fout – Meyer is nog gewoon in leven – binnen vier minuten hersteld. De onjuiste informatie over het overlijden van Meyer werd geplaatst door een anonieme gebruiker van Wikipedia. Deze persoon had vermoedelijk internettoegang via een Oostenrijkse inbelverbinding.

Het lijkt erop dat Meyer het slachtoffer werd van een studentengrap, zo schrijft Der Spiegel op zijn site. "Bertrand Meyer overleed volgens de laatste berichten op 24 december 2005 in Zürich", zo luidde de informatie die op 28 december online verscheen. Een dag eerder had hij de tentamencijfers bekendgemaakt. "Een verband tussen deze bekendmaking en zijn dood kon niet worden aangetoond", aldus het Wikipedia-bericht.

Op 19 december werd op Nederlandse versie van Wikipedia de voormalige premier Dries van Agt doodverklaard. Dit onjuiste bericht werd even na twaalf uur 's nachts geplaatst en binnen zeven minuten weer verwijderd.