Volgens CEO Michael Dell is er absoluut geen sprake van ‘de dood van de pc’, zoals de opkomst van smartphones en tablets afgelopen jaren dikwijls gekarakteriseerd is. “Pc’s zijn niet dood, er zijn nog steeds genoeg mensen die pc’s kopen”, zei de topman woensdag op het Dell Technology Camp in Parijs. Op dat evenement presenteerde Dell een aantal nieuwe apparaten, waaronder de high-end Dell Precision M3800 laptop.

Dell noemde in een voordracht over de focus die het bedrijf voor komende jaren kiest ‘end-user computing’ als meest vooraanstaande categorie in een rij van zes. Tot die deze groep behoren volgens Michael Dell niet alleen laptops en pc’s, maar ook tablets en virtuele clients. Andere focuspunten zijn oplossingen voor het bedrijfsleven, storage en networking, software, informatiemanagement en services.

Dell zat zich te verbijten

Het heeft de topman gestoord dat er afgelopen jaren zoveel “incorrecte verhalen” in de media zijn verschenen dat Dell de focus op de pc zou verminderen. “Ik heb mezelf moeten verbijten om mijn mond te houden, want vanwege de buy-out mocht ik niets zeggen. De waarheid is juist dat we juist weer flink zijn gaan investeren in pc’s.” Michael Dell legde vervolgens uit dat het van de beurs komen zijn bedrijf vele voordelen biedt, vooral ook op financieel gebied. De Texaanse ondernemer verkondigde trots dat Dell vanaf nu weer een familiebedrijf genoemd mag worden.

Lees nu op Computerworld.nl een uitgebreid verslag over de toekomst van Dell.