Het gaat eigenlijk best goed met de pc-markt, zo schreef Computerworld onlangs. Vooral kleine fabrikanten en budgetfabrikant Acer doen het heel slecht en daardoor laten de totaalcijfers een vertekend beeld zien van de pc-markt. Fabrikanten als Dell en HP leveren wel in, maar het gaat daarbij om enkele procenten, niet om tientallen zoals bij Acer.

Watertanden voor hardware

Minpuntje: de back to school-periode heeft niet de opleving gebracht waar pc-makers op hoopten. Pc-fabrikanten doen daarom in de weken tussen de twee goede verkoopperiodes, de nadagen van de zomervakantie en sinterkerst, een stevige schep boven op het marketingbudget.

Vanaf maandag starten grote fabrikanten met een campagne om consumenten te enthousiasmeren voor een pc. Online ads en tv-spotjes moeten mensen het beeld van een logge toren in de kamer doen vergeten en laten watertanden voor een hippe laptop of tablethybride. HP, Dell en Lenovo steken samen met Microsoft en Intel 70 miljoen in de zes weken durende campagne 'PC does what?', zo meldt AdAge.

De eerste spotjes van de campagne. Somebody call Kenny Loggings.