37 procent van alle onderzochte tieners kijkt het vaakst video via YouTube, iets meer dan de 35 procent die eerder naar Netflix grijpt. Uit het onderzoek van Piper Jaffray blijkt dat dat te maken heeft met het diverse aanbod van YouTube. Onder andere videoclips, Video Game playtroughs, how-to video’s en video’s van social media influencers zorgen ervoor dat jongeren eerder voor YouTube kiezen dan andere streamingdiensten, iets waar Netflix al eerder dit jaar zorgen over had.

Toch hoeft Netflix niet bang te zijn. Het is nog steeds de populairste streamingdienst onder tieners en laat concurrenten als Hulu en Amazon Prime ver achter zich. Desondanks is het aandeel de afgelopen maanden flink gedaald evenals het aantal nieuwe inschrijvingen.

"Onder de abonnementsdiensten, is Netflix de leider met een enorm groeipotentieel voor meerdere jaren," aldus de analisten van Piper Jaffray. "De concurrentie (Disney+ van Disney en Apple TV+ van Apple) en onvoorziene hindernissen zullen toenemen, maar we geloven dat de markt meerdere spelers zal ondersteunen, met Netflix als leider".

Netflix verwacht in Q3 beter te presteren dan het vorige kwartaal.